Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 8ου εξαμήνου (Παλαιό ΠΣ) » Ορθοδοντική ΙΙ (51255Α)

Ορθοδοντική ΙΙ

  • Το μάθημα εντάσσεται στα: Οδοντιατρικά Μαθήματα
  • Συντονιστής: Αναπλ. Καθηγητής Α. Τσολάκης
  • Εργαστήριο: Ορθοδοντικής
  • η-Τάξη DENT421

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο φοιτητής με την ολοκλήρωση του μαθήματος θα πρέπει να είναι ικανός:

  • Να προσεγγίζει κλινικά τον ορθοδοντικό ασθενή και να δημιουργεί συνθήκες καλής επικοινωνίας.
  • Να εκτελεί κλινική εξέταση του προσώπου και του στόματος, συμπληρώνοντας το αντίστοιχο έντυπο Ορθοδοντικής εξέτασης.
  • Να εκτελεί κλινική αξιολόγηση του ασθενούς και να καταλήγει σε τεκμηριωμένη κλινική διάγνωση της οδοντογναθικής ανωμαλίας.
  • Να συνθέτει τα κλινικά με τα εργαστηριακά στοιχεία και να καταλήγει σε τεκμηριωμένη διάγνωση της οδοντογναθικής ανωμαλίας.Να αναφέρει τους αιτιολογικούς παράγοντες που οδηγούν σε ανωμαλίες της συγκλείσεως και να περιγράφει το μηχανισμό προκλήσεώς τους.
  • Να περιγράφει θεραπευτικές παρεμβάσεις που υπηρετούν την πρόληψη ή την καταστολή και εξασφαλίζουν την ομαλή αύξηση του ΚΠΣ.
  • Να αναφέρει και να περιγράφει τους τρόπους διάγνωσης και καταστολής των ανωμαλιών συγκλείσεως που παρουσιάζονται στη μικτή οδοντοφυΐα.
  • Να διαμορφώνει ορθοδοντικά σύρματα και να κατασκευάζει βασικά μέρη απλών κινητών ορθοδοντικών μηχανημάτων.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Εργαστηριακή κατασκευή τμημάτων κινητών μηχανημάτων. Κλινική εξέταση ασθενών. Διάγνωση περιστατικών από μελέτη διαγνωστικών στοιχείων. Ανωμαλίες σύγκλεισης. Προβλήματα κατά το προσθιοπίσθιο, εγκάρσιο και κατακόρυφο επίπεδο. Προβλήματα χώρου. Ανωμαλίες διαπλάσεως δοντιών. Έξεις.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Σεμινάρια, Κλινική άσκηση (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Παρουσιάσεις σε power point
  • Κλινικά περιστατικά σε ηλεκτρονική μορφή
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Χρήση διαδικτύου κατά τη διδασκαλία
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων ιστοσελίδα)
  • Χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επικοινωνία με φοιτητές
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση με:
    1. Κλινική εξέταση ασθενών
    2. Προφορική εξέταση
    3. Παρουσίαση εργασιών και κλινικών περιστατικών από τους φοιτητές
    4. Επίλυση κλινικών προβλημάτων

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • L. MITCHEL. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΝΤΙΚΗ. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 22695260.
  • Μερόπη Ν. Σπυροπούλου. Βασικές αρχές ορθοδοντικής. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 887.
  • Σημειώσεις μελών ΔΕΠ στην πλατφόρμα η-Τάξη.