Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 8ου Εξαμήνου » Εφαρμογή των ανθρωπιστικών επιστημών & Βασικές αρχές καθοδήγησης στην Οδοντιατρική (51311)

Εφαρμογή των ανθρωπιστικών επιστημών & Βασικές αρχές καθοδήγησης στην Οδοντιατρική (51311)

Οδοντιατρικά Μαθήματα

Ειδικού υποβάθρου, μάθημα επιλογής

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας

1.5 ώρες (1 ώρα διδασκαλίας και 1/2 ώρα βιωματικές ασκήσεις και role playing)

Πιστωτικές Μονάδες 2.0
Προαπαιτούμενα Κανένα
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/DENT575/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει:

  • Να παρέχουν υπηρεσίες με ευσυνειδησία, ακεραιότητα κοινωνική υπευθυνότητα, διαφάνεια, χωρίς διακρίσεις και προκαταλήψεις σε όλους τους ασθενείς τους στηριζόμενοι/ες στις αρχές της βιοηθικής και τις αρχαίες φιλοσοφικές αρετές. [Σ]
  • Να εφαρμόζουν ασθενοκεντρική προσέγγιση στην οδοντιατρική θεραπεία με επιστημονικό υπόβαθρο, συνεκτιμώντας τις προσωπικές ανάγκες και επιθυμίες του ασθενή. [Γ]
  • Να αναγνωρίζουν τα προσωπικά τους όρια στην άσκηση του επαγγέλματος και στην επίτευξη των επαγγελματικών τους στόχων και να προάγουν την διαμόρφωση θετικής συμπεριφοράς, τόσο για τους ίδιους όσο και για τους ασθενείς και συνεργάτες τους. [Σ]
  • Να επιδεικνύουν ευθύτητα και να δρουν με αμεσότητα και χωρίς καθυστέρηση εάν διαπιστώσουν ότι το περιβάλλον ή τα πρόσωπα που παρέχουν υπηρεσίες υγείας εκθέτουν τους ίδιους ή τους ασθενείς τους σε κίνδυνο. [Σ]
  • Να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματα επιτυχίας και αποτυχίας και να βελτιώνουν την προσωπική τους απόδοση και αποτελεσματικότητα. [Γ, Σ]
  • Να διαχειρίζονται και να οργανώνουν τον χρόνο τους και το οργανόγραμμά τους. [Γ]
  • Να επικοινωνούν και να συνεργάζονται εφαρμόζοντας αποτελεσματικά αρχές ηγεσίας και διοίκησης. Γ, Σ]
  • Να αξιολογούν παρεμβάσεις και στρατηγικές προαγωγής της επαγγελματικής τους δραστηριότητας και της υγείας των ασθενών τους βασιζόμενοι/ες στην επιστημονική τεκμηρίωση και την δεοντολογική συμπεριφορά. [Γ]
  • Να γνωρίζουν τα βασικά στοιχεία των κυριότερων θεωριών αλλαγής συμπεριφοράς υγείας και τις μεθόδους επίτευξής τους. [Γ]
  • Να γνωρίζουν την έννοια και την αναγκαιότητα ενίσχυσης της συναισθηματικής νοημοσύνης δικής τους και των ασθενών ώστε να συνεργάζονται αποτελεσματικά με τους ασθενείς. [Γ]

*Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, αυτογνωσία, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Συνεργασία με ελεύθερη βούληση. Σεβασμός, ενσυναίσθηση και αποδοχή. Προαγωγή επαγωγικής σκέψης. Διαμόρφωση προσωπικών και επαγγελματικών στόχων. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Ευελιξία σκέψης και δράσης.

Περιεχόμενο

Εφαρμογή των φιλοσοφικών αρχών στην σύγχρονη ηγεσία και διευθέτηση επαγγελματικών ρόλων και συνεργασιών. Επαγγελματική στοχοθεσία και οργανόγραμμα επίτευξης. Διαχείριση του χρόνου και των επαγγελματικών και μαθησιακών πόρων. Διαχείριση επιτυχίας και αποτυχίας. Ενίσχυση συναισθηματικής νοημοσύνης. Δημιουργία επαγγελματικού φακέλου/προφίλ για τον τελειόφοιτο οδοντίατρο. Ομαδική εργασία στρατηγικού σχεδιασμού. Συνεδρίες καθοδήγησης για ενίσχυση της παραγωγικότητας και ελέγχου της αναβλητικότητας. Εκμάθηση μεθόδων δημιουργίας αποτελεσματικού επαγγελματικού και προσωπικού προφίλ. Ενίσχυση της συνεργατικότητας μέσω ομαδικών εργασιών.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Θεωρία και φροντιστήριο με ατομικές/ομαδικές συνεδρίες καθοδήγησης πρόσωπο με πρόσωπο ή διαδικτυακές

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Xρήση πλατφόρμας η-τάξη
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες μέσω chat στην η-τάξη
  • Χρήση πλατφόρμας Google meet ή Zoom για ατομικές/ομαδικές συνεδρίες καθοδήγησης
  • Υποβολή ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση
  • Συμπερασματική προφορική αξιολόγηση
  • Αξιολόγηση μέσω ομαδικής εργασίας
  • Αξιολόγηση μέσω της δημιουργίας του προσωπικού φακέλου/προφίλ

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Antoniadou, M. Leadership and Managerial Skills in Dentistry: Characteristics and Challenges Based on a Preliminary Case Study. Dent. J. 2022, 10, 146. https://doi.org/10.3390/dj10080146
  • Antoniadou M, Kitopoulou A, Kapsalas A, Tzoutzas I. Basic tips for communicating with a new dental patient. Arc Journal of Dental Science 2016;1(4): PP4-11. dx.doi.org/10.20431/2456-0030.0104002
  • Antoniadou M, Varzakas T. Diet and Oral Health Coaching Methods and Models for the Independent Elderly. Appl. Sci. 2020, 10, 4021; doi:10.3390/app10114021 Abstract: https://lnkd.in/dSf88jn
  • Antoniadou M. Delivering Self-Management Health Outcomes Using the Patient Activation Measure Instrument - Prospects for the Dentistry Field. Adv Dent & Oral Health. 2020; 12(3): 555833. DOI: 10.19080/ADOH.2020.12.555833
  • Αntoniadou M., Devetziadou M. Sensory Branding: A new era in Dentistry. J Dent Oral Health 2020:1-8. ISSN: 2641-1962. doi: 10.33552/OJDOH.2020.03.000570
  • Devetziadou M, Antoniadou M. Branding in dentistry: A historical and modern approach to a new trend. GSC Advanced Research and Reviews, 2020; 3(3): 51-68.
  • Devetziadou M, Antoniadou M.Dental Patient’s Journey Map: Introduction to Patient’s Touchpoints. Online Journal of Dentistry & Oral Health, 2021. ISSN: 2641-1962 DOI: 10.33552/OJDOH.2021.04.
  • Dejorio NM, Carney PA, Kahl LE et al: Coaching: a new model for academic and career achievement. Med Edu Online 2016;21: 33480
  • Hadjichambi K, Georgiadou E, Margaritis V, Antoniadou M. Intention of Collaboration among Dental Students during the COVID-19 Pandemic. Dent J (Basel). 2022 Mar 8;10(3):40. doi: 10.3390/dj10030040. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8947484/
  • Lovell B. What do we know about coaching in medical education? A literature review. Medical education 2018;52: 376-390
  • Palamara K, Kauffman C, Stone VE, Bazari H, Donelan K. Promoting success a professional development coaching programme for interns in medicine. J Grad Med Educ 2015;7: 630-7
  • Szabó M, Davis JM Antal M. Introducing career skills for dental students as an undergraduate course at the University of Szeged, Hungary. BMC Medical Education BMC Medical Education (2020) 20:68. https://doi.org/10.1186/s12909-020-1981-4
  • Yoon M, El-Haddad C, Durning S, Hu W. Coaching early career educators in the health professions. Clin Teach 2016;13: 251-6
  • Wolff M, Hammoud M, Santen S, Deiorio N, Fix M. (2020) Coaching in undergraduate medical education: a national survey, Medical Education Online, 2020; 25:1, 1699765, DOI: 10.1080/10872981.2019.1699765
  • Αντωνιάδου Μ. Dental coaching-Kaθοδήγηση: η συμβολή του νέου θεσμού στην εξατομικευμένη επίτευξη στόχων των οδοντιάτρων. Eλληνική Νοσοκομειακή Οδοντιατρική 2019; 12: 61-66
  • Αντωνιάδου Μ. Συμβουλευτική οδοντιάτρων. Η συμβολή του νέου θεσμού στην απόκτηση οδοντιατρείου. Eλληνική Νοσοκομειακή Οδοντιατρική 2019; 12: 67-75
  • Ασημακοπούλου Β. Εσωτερική χειραφέτηση. Coaching & Ηγεσία. Αθήνα, 2018