Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 7ου εξαμήνου (Παλαιό ΠΣ) » Ορθοδοντική Ι (51069)

Ορθοδοντική Ι

  • Το μάθημα εντάσσεται στα: Οδοντιατρικά Μαθήματα
  • Συντονιστής: Αναπλ. Καθηγήτρια Ε. Βασταρδή
  • Εργαστήριο: Ορθοδοντικής
  • η-Τάξη DENT321

Εκπαιδευτικό Υλικό  |  Ηλεκτρονικά Μαθήματα    ]

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο φοιτητής με την ολοκλήρωση του μαθήματος θα πρέπει να είναι ικανός:

  • Να εκτελεί κλινική και εργαστηριακή αξιολόγηση του προσώπου και να καταλήγει σε τεκμηριωμένη διάγνωση σχετικά με τις υφιστάμενες μορφολογικές και σκελετικές σχέσεις και αναλογίες.
  • Να αναγνωρίζει τα δόντια, το στάδιο της οδοντοφυΐας και τις ανωμαλίες συγκλείσεως από εκμαγεία και εικόνες.
  • Να εκτελεί εργαστηριακές αναλύσεις οδοντικών φραγμών και να εξάγει διαγνωστικά συμπεράσματα (ανάλυση χώρου, ανάλυση μικτού φραγμού, ανάλυση Bolton).
  • Να περιγράφει και να αναγνωρίζει τα ανατομικά στοιχεία στις διάφορες ακτινογραφικές απεικονίσεις που χρησιμοποιούνται στην Ορθοδοντική (πανοραμική, κεφαλομετρική).Να εκτελεί κεφαλομετρική ανάλυση και να καταλήγει σε διαγνωστικά συμπεράσματα.
  • Να λαμβάνει ορθοδοντικά αποτυπώματα για την κατασκευή εκμαγείων μελέτης ή για την κατασκευή απλών ορθοδοντικών μηχανημάτων.
  • Να αξιολογεί την ανάγκη ορθοδοντικής θεραπείας βάσει δεικτών.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Αξιολόγηση και ανάλυση του προσώπου. Κεφαλομετρική ακτινογραφία. Ανατομία, κεφαλομετρικά σημεία και επίπεδα, κεφαλομετρική ανάλυση. Η πανοραμική ακτινογραφία στην ορθοδοντική. Διάπλαση των οδοντικών φραγμών, στάδια μικτού φραγμού, ηλικίες ανατολής, ανωμαλίες διαπλάσεως. Αύξηση κρανιοπροσωπικού συμπλέγματος. Ανωμαλίες σύγκλεισης. Προβλήματα κατά το προσθιοπίσθιο, εγκάρσιο και κατακόρυφο επίπεδο. Λειτουργικά προβλήματα και έξεις. Ορθοδοντικά εκμαγεία. Ανάλυση εκμαγείων, αναλύσεις μικτού φραγμού και αξιολόγηση χώρου, ανάλυση μονίμου φραγμού (Bolton). Λήψη αποτυπωμάτων. Κλινική ορθοδοντική εξέταση - Αξιολόγηση ανάγκης της ορθοδοντικής θεραπείας.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Σεμινάρια, Κλινική άσκηση, (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Παρουσιάσεις σε power point
  • Κλινικά περιστατικά σε ηλεκτρονική μορφή
  • Εκπαιδευτικό βίντεο (DVD, CD, αναρτημένο στο διαδίκτυο)
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Χρήση διαδικτύου κατά τη διδασκαλία
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Διεξαγωγή ηλεκτρονικών τεστ/ εξετάσεων
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων ιστοσελίδα)
  • Χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επικοινωνία με φοιτητές
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση με εργαστηριακή αξιολόγηση
  • Τελική συμπερασματική αξιολόγηση με γραπτή εξέταση (ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και σύντομης απάντησης, επίλυση προβλημάτων, διάγνωση από κλινικές εικόνες και ακτινογραφικές εξετάσεις)Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
  • L. MITCHEL. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΝΤΙΚΗ. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 22695260.
  • Σημειώσεις μελών ΔΕΠ στην πλατφόρμα η-τάξη.