Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 6ου εξαμήνου (Παλαιό ΠΣ) » Ακίνητη Προσθετική Ι (51085)

Ακίνητη Προσθετική Ι

  • Το μάθημα εντάσσεται στα: Οδοντιατρικά Μαθήματα.
  • Συντονιστής: Επικ. Καθηγήτρια Α. Σαραφιανού.
  • Εργαστήριο: Προσθετικής
  • η-Τάξη DENT477

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο φοιτητής με την ολοκλήρωση του μαθήματος θα πρέπει να είναι ικανός:

  • Να γνωρίζει την ανατομία, ιστολογία και φυσιολογία των ιστών που απαρτίζουν το στοματογναθικό σύστημα.
  • Να γνωρίζει την φυσιολογική λειτουργία του στοματογναθικού συστήματος και ιδιαίτερα την μάσηση, την φώνηση, την κατάποση και την στατική και δυναμική σύγκλειση.
  • Να είναι σε θέση να προσδιορίζει την γενική και ειδική πρόγνωση των υπαρχόντων δοντιών και αποκαταστάσεων.
  • Να μπορεί να διαμορφώσει σχέδιο θεραπείας με το οποίο σταδιακά θα αντιμετωπίζει σε προσομοίωση
  • ασθενή την υπάρχουσα παθολογία και να προτείνει αποκαταστάσεις που θα αντιμετωπίζουν βλάβες ή απώλειες ενδοστοματικών ιστών.
  • Να γνωρίζει τρόπους αποκατάστασης βλαβών ή ελλείψεων των σκληρών ιστών μέσω της εφαρμογής βιολογικών κανόνων, που στοχεύουν στην επαναφορά και προαγωγή των βασικών λειτουργιών του στοματογναθικού συστήματος (μάσηση, φώνηση) και της αισθητικής του προσώπου.
  • Να γνωρίζει τις βασικές διαδικασίες της προσθετικής που περιλαμβάνει την παρασκευή των οδόντων, την κατασκευή μεταβατικών αποκαταστάσεων, την αποτύπωση, την ρύθμιση της σύγκλεισης και την συγκόλληση των αποκαταστάσεων.
  • Να γνωρίζει τον τρόπο κατασκευής και τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα κάθε αποκατάστασης.
  • Να γνωρίζει τους τρόπους προστασίας του πολφού και των περιοδοντικών ιστών κατά την διάρκεια της κατασκευής των προσθετικών αποκαταστάσεων και τις μεθόδους για να διατηρεί την προστασία τους με τις τελικές αποκαταστάσεις.
  • Να στοχεύει στην κατασκευή αποκαταστάσεων που έχουν τα επιθυμητά μορφολογικά, λειτουργικά και αισθητικά χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τις βασικές αρχές της προσθετικής.

Το μάθημα ανήκει σε ομάδα μαθημάτων των οποίων τα μαθησιακά αποτελέσματα επιτυγχάνονται στο σύνολό τους με την ολοκλήρωση των μαθημάτων της ομάδας.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών. Αυτόνομη εργασία. Σχεδιασμός και διαχείριση έργων. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Οργάνωση σχεδίου θεραπείας. Εκμαγείο μελέτης. Διαγνωστικό κέρωμα. Κατασκευή μήτρας κελουλοϊτή ή μήτρας σιλικόνης από το διαγνωστικό κέρωμα . Οδοντικές παρασκευές σε ομοιώματα δοντιών. Κατασκευή μεταβατικών αποκαταστάσεων. Τελική αποτύπωση σε εκμαγεία. Κατασκευή εκμαγείου εργασίας- Ετοιμασία κινητών κολοβωμάτων. Ανάρτηση εκμαγείων σε αρθρωτήρα Διαμόρφωση κέρινου προτύπου για μεταλλικό σκελετό γέφυρας. Περιγραφή διαδικασίας χύτευσης μεταλλικού σκελετού. Περιγραφή διαδικασίας όμησης και όπτησης κεραμικού υλικού. Κατασκευή προπλάσματος για χυτό ενδορριζικό άξονα και ψευδοκολόβωμα σε φυσικά ενδοδοντικά θεραπευμένα δόντια. Επιλογή χρώματος των αποκαταστάσεων. Οπτική συμπεριφορά κεραμικών υλικών. Κινησιολογία της κάτω γνάθου. Θέσεις αναφοράς για προσθετική αποκατάσταση- Κάθετη διάσταση. Αισθητική διευθέτηση αποκαταστάσεων.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Παράδοση, Εργαστηριακή άσκηση (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Παρουσιάσεις σε power point
  • Προσομοίωση
  • Διαδικτυακά μαθήματα (π.χ. youtube)
  • Εκπαιδευτικό βίντεο
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Χρήση διαδικτύου κατά τη διδασκαλία
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων ιστοσελίδα)
  • Χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επικοινωνία με φοιτητές
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση
  • Αυτοαξιολόγηση φοιτητών
  • Συμπερασματική αξιολόγηση:
  1. Θεωρητική Αξιολόγηση (70% του τελικού βαθμού) με Τελική γραπτή αξιολόγηση με θέματα ανάπτυξης.
  2. Τελική αξιολόγηση της εργαστηριακής άσκησης (30% του τελικού βαθμού).

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Α. Τριποδάκης - Η. Γούσιας, Εγχειρίδιο Εργαστηριακής Άσκησης, Εκδόσεις Σταμούλη Α.Ε., Αθήνα, 2010.
  • Δ. Ανδριτσάκης, Ακίνητη Επανορθωτική Οδοντιατρική, Οδοντιατρικές Εκδόσεις Σ. Ζαχαρόπουλος, Αθήνα, 2002.
  • Βοηθητικό υλικό με θέμα: Ακίνητη Προσθετική - Συμπληρωματικό υλικό αναρτημένο στο η-τάξη DENT501