Κοινωνική Oδοντιατρική [51186]
Τύπος μαθήματος | Ειδίκευσης |
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 1 ώρα (Παράδοση) |
Πιστωτικές Μονάδες | 2.0 |
Προαπαιτούμενα | Κανένα |
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων | Ελληνική |
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | Ναι |
η-τάξη | https://eclass.uoa.gr/courses/DENT335/ |
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Περιγράφει τις αρχές της Κοινωνικής Οδοντιατρικής. [Γ]
- Εφαρμόζει βασικά στοιχεία Κοινωνικής Οδοντιατρικής για τη βελτίωση της στοματικής υγείας και την αλλαγή συμπεριφοράς υγείας ατόμων και κοινωνικών ομάδων. [Γ, Δ(Ε), Σ]
- Περιγράφει τις έννοιες της υγείας και της νόσου. [Γ]
- Περιγράφει τους κοινωνικούς προσδιοριστές και τις ανισότητες της υγείας. [Γ]
- Ορίζει τη σχέση στοματικής υγείας και γενικής υγείας, καθώς και τους κοινούς παράγοντες κινδύνου. [Γ]
- Περιγράφει τις βασικές αρχές της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. [Γ]
- Περιγράφει τις βασικές αρχές της προαγωγής της υγείας. [Γ]
- Συνοψίζει τα επιδημιολογικά δεδομένα σχετικά με τη στοματική υγεία του πληθυσμού, καθώς και τις τάσεις που επικρατούν τοπικά και διεθνώς. [Γ]
- Περιγράφει τις βασικές αρχές της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας. [Γ]
- Περιγράφει τα βασικά στοιχεία των κυριότερων θεωριών αλλαγής συμπεριφοράς υγείας. [Γ]
- Αναγνωρίζει την έννοια και την αναγκαιότητα της αγωγής υγείας και περιγράφει τα μέσα και τις μεθόδους εφαρμογής της. [Γ, Δ(Ε)]
- Αναγνωρίζει τη χρησιμότητα της εφαρμογής των οικονομικών θεωριών στην υγεία και τα συστήματα υγείας. [Γ]
- Περιγράφει τα σύγχρονα συστήματα υγείας και το σύστημα οδοντιατρικής φροντίδας στην Ελλάδα. [Γ]
- Αξιολογεί παρεμβάσεις και στρατηγικές προαγωγής της υγείας βασιζόμενος/η στην επιστημονική τεκμηρίωση. [Γ, Δ(Ε)]
* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά
Γενικές Ικανότητες
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα. Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Περιεχόμενο
Εισαγωγή στη Δημόσια Οδοντιατρική Υγεία. Προσδιοριστές της υγείας. Ανισότητες στη στοματική υγεία. Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Προαγωγή της υγείας. Ποιότητα ζωής σχετιζόμενη με τη στοματική υγεία. Επιδημιολογικές μέθοδοι εκτίμησης των νόσων του στόματος. Τάσεις στην επιδημιολογία των νόσων του στόματος. Βασικές αρχές λεκτικής και μη-λεκτικής επικοινωνίας –Επικοινωνία οδοντιάτρου-ασθενή. Αλλαγή συμπεριφοράς υγείας. Αγωγή υγείας. Προγράμματα πρόληψης των νόσων του στόματος στην κοινότητα. Στρατηγικές προαγωγής της διατροφής για βελτίωση της στοματικής υγείας του πληθυσμού. Οικονομικά της υγείας- Συστήματα υγείας. Ανάπτυξη των ανθρώπινων πόρων στον τομέα της υγείας– Επαγγελματισμός.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι
- Παράδοση, Κοινωνικές δράσεις (πρόσωπο με πρόσωπο)
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας
- Ανακοινώσεις για το μάθημα
- Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
- Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
- Χρήση διαδικτύου κατά τη διδασκαλία
- Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
- Αποστολή/παράδοση εργασιών από τους φοιτητές
- Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
- Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
- Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα)
- Χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επικοινωνία με φοιτητές
- Χρήση πλατφόρμας η-τάξη
Μέθοδοι αξιολόγησης
- Διαμορφωτική αξιολόγηση στις εκπαιδευτικές δράσεις στην Κοινότητα. Κατάθεση αναστοχαστικών αναφορών
- Τελική γραπτή συμπερασματική αξιολόγηση με ερωτήσεις ανοικτής και κλειστής απάντησης
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Κουνάρη Χ., Χωματά Ε., Κοινωνική Οδοντιατρική, εκδότης Broken hill Publishers LTD, Αθήνα, 2007.