Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 6ου Εξαμήνου » Κινητή Προσθετική Ι [51261]

Κινητή Προσθετική Ι [51261]

Τύπος μαθήματος

Ειδίκευσης, ανάπτυξης δεξιοτήτων

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας

1 ώρα (Παράδοση)
2 ώρες (Εργαστηριακή άσκηση)

Πιστωτικές Μονάδες 3.5
Προαπαιτούμενα Κανένα
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/DENT496/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Να κατασκευάζει και να αξιολογεί κέρινα ύψη καταγραφών για Μ.Ο.. [Γ]
  • Να εφαρμόζει τις ενδεδειγμένες κατά περίπτωση κλινικές διαδικασίες προσδιορισμού των κατακόρυφων και οριζόντιων σχέσεων των γνάθων για την κατασκευή όλων των τύπων των κινητών προσθέσεων (καταγραφές) και να επιλέγει τον καταλληλότερο τρόπο σύγκλεισης για κάθε είδος κινητής πόσθεσης. [Γ]
  • Να γνωρίζει το σκοπό, τις μεθόδους και την διαδικασία μεταφοράς των καταγραφών στον αρθρωτήρα. [Δ(Ε)]
  • Να αναφέρει τους παράγοντες που καθορίζουν α) την επιλογή των τεχνητών δοντιών για Μ.Ο., β) τα είδη σύνταξης και γ) τις βασικές αρχές σύνταξης των τεχνητών δοντιών. [Γ]
  • Να γνωρίζει τις μεθόδους και την κατά περίπτωση προτεινόμενη τεχνική εκλεκτικού τροχισμού. [Γ]
  • Να ελέγχει τις τελειωμένες Ο.Ο. εκτός και εντός της στοματικής κοιλότητας και να διαμορφώνει το κατάλληλο πρόγραμμα καθοδήγησης, παρακολούθησης και συντήρησης. [Γ]
  • Να αναγνωρίζει και να επιλύει πιθανά προβλήματα μετά την τοποθέτηση των Ο.Ο.. [Γ]
  • Να γνωρίζει τους τύπους Μ.Ο. σύμφωνα με τα συστήματα ταξινόμησης (π.χ. Kennedy).  [Γ, Δ(Ε)]
  • Να επιλέγει και να εφαρμόζει την προσφορότερη μέθοδο αρχικής αποτύπωσης για κάθε είδος Μ.Ο. (απλές, άμεσες, επένθετες, επιεμφυτευματικές).  [Γ, Δ(Ε)]
  • Να κατασκευάζει και να αξιολογεί αρχικά εκμαγεία (μελέτης) και ατομικά δισκάρια για όλους τους τύπους Μ.Ο.    Δ(Ε)
  • Να αναλύει τα εκμαγεία μελέτης στον αρθρωτήρα. [Γ]
  • Να περιγράφει σε τι χρησιμεύει ο παραλληλογράφος και να πραγματοποιεί την αρχική ανάλυση των εκμαγείων και σχεδίαση των Μ.Ο. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να επιλέγει και να εφαρμόζει την προσφορότερη μέθοδο τελικής αποτύπωσης για κάθε είδος Μ.Ο.. [Γ]
  • Να κατασκευάζει και να αξιολογεί τελικά εκμαγεία (εργασίας). [Γ]
  • Να περιγράφει τα τμήματα του μεταλλικού σκελετού Μ.Ο. και να επιλέγει το κατάλληλο είδος μεγάλου συνδετήρα και συγκρατητικών στοιχείων.  [Γ, Δ(Ε)]
  • Να πραγματοποιεί ανάλυση του τελικού εκμαγείου και να σχεδιάζει τον μεταλλικό σκελετό.  [Γ, Δ(Ε)]
  • Να γνωρίζει τα σχέδια κατασκευής του μεταλλικού σκελετού Μ.Ο.. [Γ]
  • Να μπορεί να ελέγχει και να αξιολογεί τον μεταλλικό σκελετό Μ.Ο. στο εκμαγείο και στο στόμα .  [Γ, Δ(Ε)]
  • Να εφαρμόζει τις ενδεδειγμένες κατά περίπτωση κλινικές διαδικασίες προσδιορισμού των κατακόρυφων και οριζόντιων σχέσεων των γνάθων για την κατασκευή όλων των τύπων των Μ.Ο. (μεικτής, οδοντικής, βλεννογόνιας στήριξης). [Γ]
  • Να επιλέγει τεχνητά δόντια για Μ.Ο. [Δ(Ε)]
  • Να αξιολογεί την σύνταξη για Μ.Ο.. [Γ]
  • Να ελέγχει την Μ.Ο. στο στόμα. [Γ]
  • Να γνωρίζει την διαδικασία όπτησης των Μ.Ο.. [Γ]
  • Να ελέγχει τις τελειωμένες Μ.Ο. εκτός και εντός του στόματος και να επιλέγει την κατάλληλη μέθοδο εκλεκτικού τροχισμού. [Γ]
  • Να διαμορφώνει το κατάλληλο πρόγραμμα καθοδήγησης, παρακολούθησης και συντήρησης των Μ.Ο.. [Γ]
  • Να αναγνωρίζει και να επιλύει πιθανά προβλήματα μετά την τοποθέτηση των Μ.Ο.. [Γ]
  • Να αναγνωρίζει τις επιπτώσεις από την μακροχρόνια χρήση των Μ.Ο. και να δρομολογεί τις κατάλληλες κατά περίπτωση θεραπευτικές προσεγγίσεις. [Γ]
  • Να γνωρίζει τις ενδείξεις, αντενδείξεις των Α.Ο.. [Γ]
  • Να αξιολογεί την δυνατότητα κατασκευής Α.Ο. και να προσδιορίζει το σχέδιο θεραπείας (χρονοδιάγραμμα εξαγωγών, προαπαιτούμενων χειρουργικών επεμβάσεων). [Γ]
  • Να περιγράφει τα στάδια κατασκευής Α.Ο. και να εντοπίζει τις διαφορές από τις κλασσικές Ο.Ο. και Μ.Ο.. [Γ]
  • Να διαμορφώνει το κατάλληλο πρόγραμμα επανεξετάσεων και την αναγκαιότητα εφαρμογής των μαλακών επιστρωμάτων. [Γ]
  • Να γνωρίζει τις ενδείξεις, αντενδείξεις, πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα των επένθετων, Ο.Ο. και Μ.Ο.. [Γ]
  • Να επιλέγει τα κατάλληλα δόντια στηρίγματα για την κατασκευή επένθετων, Ο.Ο. και Μ.Ο.. [Γ]
  • Να εφαρμόζει τους τρόπους προετοιμασίας των δοντιών στηριγμάτων για υποδοχή επένθετων, Ο.Ο. και Μ.Ο.. [Γ]
  • Να περιγράφει λεπτομερώς τις ενδείξεις, αντενδείξεις και τα στάδια κατασκευής απλών ενδοστοματικών γναθοπροσωπικών προσθέσεων. [Γ]
  • Να επιλέγει τις περιπτώσεις και να περιγράφει τις τεχνικές των κινητών προσθέσεων (Ο.Ο., Μ.Ο., Ε.Ο., Α.Ο.) απλών επιδιορθώσεων (θραύση, αποκόλληση δοντιού, ή στοιχείων του μεταλλικού σκελετού). [Γ]
  • Να περιγράφουν τις ενδείξεις και αντενδείξεις αναπροσαρμογής ή αντικατάστασης της βάσης κινητών προσθέσεων. [Γ]
  • Να επιλέγει τις περιπτώσεις ανακατασκευής ή αναπροσαρμογής της βάσης των κινητών προσθέσεων. [Γ]
  • Να επιλέγει και να εφαρμόζει την κατά περίπτωση κατάλληλη τεχνική και υλικά για την αναπροσαρμογή ή ανακατασκευή. [Γ]
  • Να περιγράφει το πρόβλημα των ασθενών με αντανακλαστικά εμέτου και να επιλέγει τον προσφορότερο τρόπο διαχείρισης. [Γ]
  • Να περιγράφει τις μεθόδους αποκατάστασης της αισθητικής του κάτω τριτημορίου του προσώπου με κινητές προσθέσεις. [Γ]
  • Να καθορίζει τις αρχές που διέπουν την αισθητική του προσώπου. [Γ]
  • Να αποκαθιστά την αισθητική του προσώπου με κινητές προσθέσεις. [Γ]
  • Να καθορίζει τις αρχές που διέπουν την αισθητική και την φωνητική. [Γ]
  • Να επιλέγει το κατάλληλο χρώμα δοντιών για τις κινητές προσθέσεις. [Γ]
  • Να αποκαθιστά την φωνητική με την κατασκευή κινητών προσθέσεων. [Γ]
  • Να επιλέγει και να εφαρμόζει το κατάλληλο επίστρωμα για κάθε είδος κινητής πρόσθεσης. [Γ]

* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών. Αυτόνομη εργασία. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης. 

Περιεχόμενο

Α. Θεωρητικές κατευθύνσεις: Ολικές οδοντοστοιχίες (Εξέταση Ασθενή-προετοιμασία στόματος. Αποτύπωση Τοποθέτηση-Παράδοση. Αντιμετώπιση προβλημάτων μετά την τοποθέτηση ολικών οδοντοστοιχιών). Άμεσες οδοντοστοιχίες. Επένθετες οδοντοστοιχίες. Υλικά κατασκευής κινητών προσθέσεων. Γναθοπροσωπικές αποκαταστάσεις.

Β. Θεωρητικές κατευθύνσεις για την κατασκευή Μερικών Οδοντοστοιχιών: Περιγραφή Μ.Ο. – Ενδείξεις κατασκευής. Ταξινόμηση κατά Kennedy. Εξέταση Ασθενή-προετοιμασία στόματος-επιλογή δοντιών στηριγμάτων. Αποτύπωση για Μ.Ο.. Αρχική σχεδίαση μεταλλικού σκελετού. Επιλογή μεγάλου συνδετήρα. Επιλογή συγκρατητικού στοιχείου. Κατασκευή μεταλλικού σκελετού.

Γ. Εργαστηριακή άσκηση Μερικών Οδοντοστοιχιών: Αναγνώριση εκμαγείων και μεταλλικού σκελετού. Παραλληλογράφος- Επίδειξη. Αρχική ανάλυση των εκμαγείων μελέτης στον παραλληλογράφο. Επιλογή Μεγάλου συνδετήρα. Επιλογή συγκρατητικού στοιχείου. Σχεδίαση μεταλλικού σκελετού. Έλεγχος μεταλλικού σκελετού. Κατασκευή βασικής πλάκας – Κέρινου ύψους για προσωρινές καταγραφές. Κατασκευή ατομικών δισκαρίων κινητών προσθέσεων.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  •  Παράδοση, Εργαστηριακή άσκηση (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Παρουσιάσεις σε PowerPoint
  • Εκπαιδευτικό βίντεο (DVD, CD, αναρτημένο στο διαδίκτυο)
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα)
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση
  • Αυτοαξιολόγηση φοιτητή
  • Συμπερασματική αξιολόγηση
    • Θεωρητική Αξιολόγηση (50% του τελικού βαθμού της εργαστηριακής άσκησης) με Τελική γραπτή αξιολόγηση με ερωτήσεις ανοικτής απάντησης
    • Προφορική Εργαστηριακή Αξιολόγηση (50% του τελικού βαθμού της εργαστηριακής άσκησης) με αξιολόγηση εργαστηριακής πράξης
    • Τελική γραπτή εξέταση 6ου εξαμήνου (70% του τελικού βαθμού του 6ου εξαμήνου)
    • Μ.Ο. αξιολόγησης εργαστηριακής άσκησης 5ου & 6ου εξαμήνου (30% του τελικού βαθμού του 6ου εξαμήνου)

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Α. Ζήσης, M. Σωτηρίου, Ν. Πολυχρονάκης, Κινητή Προσθετική Ι Εργαστηριακές Ασκήσεις, Εκδόσεις ΕΚΠΑ, Αθήνα 2018
  • Π. Δημητρίου – Η. Καρκαζής – Γ. Πολυζώης – Α. Ζήσης – Γ. Σταυράκης, Κινητή Προσθετική – Ολικές Οδοντοστοιχίες, Εκδόσεις Μπονισέλ, Αθήνα, 2001.
  • Π. Δημητρίου – Α. Ζήσης – Γ. Πολυζώης – Γ. Σταυράκης, Κινητή Προσθετική – Μερικές Οδοντοστοιχίες, Εκδόσεις Μπονισέλ, Αθήνα, 2003.
  • Ηλεκτρονικό Σύγγραμμα (e-book): Η. Καρκαζής, Ολικές Οδοντοστοιχίες– Εναλλακτικές Τεχνικές, Αθήνα, 2009.
  • Βοηθητικό Υλικό με θέμα: Κλινικά βίντεο Κινητής Προσθετικής και Γηροδοντιατρικής αναρτημένο στο η-Τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/dent489/