Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 6ου Εξαμήνου » Διαγνωστική & Ακτινολογία Στόματος ΙΙ [51207Α]

Διαγνωστική & Ακτινολογία Στόματος ΙΙ [51207Α]

Τύπος μαθήματος

Ειδίκευσης, ανάπτυξης δεξιοτήτων

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας

1 ώρα (Σεμινάριο)
1.5 ώρα (Κλινική άσκηση)
3 ώρες ανά 2 εβδομάδες

Πιστωτικές Μονάδες 3.0
Προαπαιτούμενα Κανένα
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/DENT468/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Να είναι ικανός να ερμηνεύει τα αποτελέσματα των διαφόρων εργαστηριακών εξετάσεων. [Γ]
  • Να είναι ικανός να εφαρμόζει τις αρχές της διαγνωστικής μεθοδολογίας και της πρόγνωσης στην οδοντιατρική. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να είναι ικανός να εφαρμόζει βασικές αρχές προγραμματισμού θεραπευτικής αντιμετώπισης και να προσδιορίζει τους παράγοντες που την τροποποιούν. [Δ(Ε)]
  • Να γνωρίζει και να εφαρμόζει όλες τις ενδοστοματικές και εξωστοματικές τεχνικές, (πανοραμική/κεφαλομετρική), που αφορούν την ψηφιακή απεικόνιση. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να γνωρίζει ποιες είναι οι εξωστοματικές τεχνικές ακτινογράφησης του κρανίου καθώς και τις διαγνωστικές εφαρμογές τους. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να γνωρίζει τις βασικές αρχές λειτουργίας του πανοραμικού μηχανήματος. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να αναγνωρίζει λάθη τοποθέτησης ασθενών στο πανοραμικό μηχάνημα και πως διορθώνονται. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να γνωρίζει τις απεικονιστικές τεχνικές αξιολόγησης των σιελογόνων αδένων και να ερμηνεύει τα ευρήματά τους. [Γ]
  • Να διαθέτει τις θεωρητικές γνώσεις για την αρχή λειτουργίας του Υπολογιστικού Τομογράφου Κωνικής Δέσμης και να γνωρίζει τα κριτήρια επιλογής της συγκεκριμένης ακτινογραφικής τεχνικής. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να είναι ικανός να αναγνωρίζει τα  φυσιολογικά ανατομικά μόρια και τις παραλλαγές τους και να διακρίνει τα παθολογικά ευρήματα στην Οδοντιατρική Υπολογιστική Τομογραφία Κωνικής Δέσμης. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να αναγνωρίζει και να πραγματοποιεί τις τεχνικές ανασύνθεσης της εικόνας στην Οδοντιατρική Υπολογιστική Τομογραφία Κωνικής Δέσμης. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να έχει βασικές θεωρητικές γνώσεις για την εφαρμογή της υπολογιστικής, της μαγνητικής τομογραφίας και της υπερηχοτομογραφίας στην γναθοπροσωπική περιοχή. [Γ]
  • Να γνωρίζει τη μεθοδολογία της ακτινογραφικής διάγνωσης. [Γ]
  • Να είναι ικανός να αναγνωρίζει την ακτινογραφική απεικόνιση της τερηδόνας, των καταγμάτων των δοντιών και των οδοντικών ανωμαλιών. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να είναι ικανός να αναγνωρίζει την ακτινογραφική απεικόνιση των φλεγμονωδών νόσων των γνάθων. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να γνωρίζει τις διάφορες τεχνικές διαγνωστικής απεικόνισης της κροταφογναθικής διάρθρωσης. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να είναι ικανός να αναγνωρίζει την ακτινογραφική απεικόνιση των κύστεων των γνάθων. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να είναι ικανός να αναγνωρίζει την ακτινογραφική απεικόνιση των κακοήθων και καλοήθων όγκων των γνάθων. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να είναι ικανός να αναγνωρίζει την ακτινογραφική απεικόνιση των συστηματικών νόσων με εκδηλώσεις από τις γνάθους. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να είναι ικανός να αναγνωρίζει την ακτινογραφική απεικόνιση των παθολογικών καταστάσεων της κροταφογναθικής διάρθρωσης. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να είναι ικανός να αναγνωρίζει την ακτινογραφική απεικόνιση των παθήσεων των παραρρηνίων κόλπων. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να κατανοεί και να μπορεί να εφαρμόσει πρωτόκολλα διασφάλισης ποιότητας στην ακτινολογία στόματος. [Δ(Ε)]

* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Λήψη αποφάσεων. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον. Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου και ηλικίας. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Ενδοστοματικές και Eξωστοματικές ακτινογραφικές τεχνικές. Σύγχρονες απεικονιστικές τεχνικές. Συμπληρωματικές εξετάσεις. Διάγνωση – Διαφορική διάγνωση. Προγραμματισμός θεραπευτικής αντιμετώπισης. Ιατροδικαστική Στόματος.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Σεμινάρια, Κλινική άσκηση (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Παρουσιάσεις σε PowerPoint
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα)
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Διαμορφωτική κλινική αξιολόγηση
  • Τελική συμπερασματική αξιολόγηση

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Καραγιάννη Αικατερίνη, Κολοκοτρώνης Αλέξανδρος, Τσιχλάκης Κωνσταντίνος, Ακτινοδιάγνωση στη Στοματογναθοπροσωπική Παθολογία, University Studio Press Α.Ε., Θεσσαλονίκη 2013.
  • Τσιχλάκης Κ., Καραγιάννη Αικ., Διαγνωστική & Ακτινολογία Στόματος, K. & Ν. Λίτσας Ο.Ε., Αθήνα 2018.