Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 6ου Εξαμήνου » Ψυχολογία, Επικοινωνία και Συμπεριφορά στην Οδοντιατρική [51515]

Ψυχολογία, Επικοινωνία και Συμπεριφορά στην Οδοντιατρική [51515]

Τύπος μαθήματος

Ειδικού υποβάθρου

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας

2 ώρες (Σεμιναριακή Παράδοση/ Διαδραστικές ασκήσεις)

Πιστωτικές Μονάδες 4.0
Προαπαιτούμενα Κανένα
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/DENT596/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Να εφαρμόζει στρατηγικές αποτελεσματικής επαφής και επικοινωνίας με τους ασθενείς και τεχνικές επικοινωνίας δια της στάσης του σώματος και της έκφρασης του προσώπου. [Γ, Σ]
  • Να αποτυπώνει τεχνικές και εμπειρίες ώστε να λειτουργεί με περισσότερη αυτοπεποίθηση. [Γ, Σ]
  • Να διαχειρίζεται το ρόλο του με την πληρότητα και αποτελεσματικότητα που αρμόζει στον επιστήμονα αλλά και επαγγελματία, που γνωρίζει και σε βάθος και σε εύρος το αντικείμενό του. [Γ, Σ]
  • Να είναι σε θέση να εκτιμήσει το πλήρες δυναμικό μιας κατάστασης. [Γ]
  • Να ενσωματώνει τεχνικές βελτίωσης της επαφής με τους ασθενείς του, δημιουργώντας πεδίο συνεργασίας και πλήρους εμπιστοσύνης. [Γ]
  • Να αναλύει τη σημασία, τη σπουδαιότητα και τη χρήση των Εργαλείων αυτοαξιολόγησης (Self Assessment) στην επικοινωνία και την επιστημονική τεκμηρίωση των Δελτίων αυτοαξιολόγησης. [Γ]
  • Να συλλέγει και να εφαρμόζει τρόπους αποτελεσματικής προσέγγισης, συνεργασίας, αξιολόγησης και επικοινωνίας με τους ασθενείς και το προσωπικό του οδοντιατρείου και εξωτερικούς συνεργάτες. [Γ, Σ]
  • Να ενσωματώνει στη γνώση του τεχνικές διαχείρισης ασθενών (Patient Relationship Management). [Γ, Σ]
  • Να κατανοεί τις ιδιαιτερότητες κάθε ασθενούς από το ιατρικό και το κοινωνικό του και να τις συμπεριλαμβάνει στο σχέδιο θεραπείας. [Γ]
  • Να γνωρίζει με βάση τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες κάθε ασθενούς πως να παρουσιάζει πιθανά σχέδια θεραπείας στον ασθενή. [Γ, Σ]
  • Να γνωρίζει βασικές γνώσεις ψυχολογίας και επικοινωνιολογίας ώστε να προάγει τη δόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ του ασθενούς και του γιατρού. [Γ, Σ]
  • Να αναγνωρίζει και αξιολογεί τα συναισθήματα του ασθενή που απορρέουν από την οδοντιατρική θεραπεία. [Γ,Δ(Κ)]
  • Να μπορεί να εφαρμόζει ψυχολογικές τεχνικές διαχείρισης του ασθενούς. [Γ, Δ(Κ), Σ]
  • Να μπορεί να εξηγήσει με τρόπο κατανοητό το σχέδιο θεραπείας, τις εναλλακτικές λύσεις, τους πιθανούς περιορισμούς στον ασθενή και να λαμβάνει συγκατάθεση πριν ξεκινήσει την θεραπεία. [Γ, Σ]
  • Να μπορεί να συνεργάζεται με τα άλλα μέλη της θεραπευτικής ομάδας με σαφή και αποτελεσματικό τρόπο. [Γ, Σ]
  • Να γνωρίζει τον τρόπο παραπομπής και διαβούλευσης με τα άλλα μέλη της θεραπευτικής ομάδας. [Γ, Σ]
  • Να γνωρίζει τους κανόνες διακίνησης των ιατρικών πληροφοριών μεταξύ ειδικών σύμφωνα με το νόμο περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.[Γ, Δ(Κ)]

* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης. 

Περιεχόμενο

Διάκριση φυσιολογικής από παθολογική συμπεριφορά σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες, διάκριση αναπτυξιακών οροσήμων και σύνδεσή τους με τη συμπεριφορά, διαταραχές εσωτερίκευσης και εξωτερίκευσης, σύνδεση γονικών πρακτικών με συμπεριφορά σε παιδιά και εφήβους, ανάπτυξη επικοινωνιακών και συμβουλευτικών δεξιοτήτων ιατρού και ασθενούς, τεχνικές διαχείρισης του ασθενή σύμφωνα με τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  •  Παράδοση και διαδραστικές ασκήσεις (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Παρουσιάσεις σε PowerPoint
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα)
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Συμπερασματική αξιολόγηση:Γραπτή αξιολόγηση (100% του τελικού βαθμού) με ερωτήσεις κλειστής ή/και ανοιχτής απάντησης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Sarafino P. Edward,Smith W. Timothy, Ψυχολογία της υγείας, Gutenberg, Γ. Δαρδάνος - Κ. Δαρδάνος κ ΣΙΑ ΕΕ, 1η Έκδοση, 2021