Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 4ου εξαμήνου » Πειραματική Φυσιολογία II (51510)

Πειραματική Φυσιολογία II

Τύπος μαθήματος Ειδικού υποβάθρου
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 4 ώρες (Παράδοση)
Πιστωτικές Μονάδες 7.5
Προαπαιτούμενα Κανένα
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/MED1523/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Να αναγνωρίζει την προέλευση του καρδιακού ρυθμού και της ηλεκτρικής δραστηριότητας της καρδιάς. [Γ]
  • Να αναγνωρίζει τις μεταβολές που παρατηρούνται κατά τον καρδιακό κύκλο. [Γ]
  • Να περιγράφει την αιμοδυναμική (κυκλοφορία, πίεση αίματος, ροή) των διαφορετικών τμημάτων της κυκλοφορίας και τους ρυθμιστικούς τους μηχανισμούς. [Γ]
  • Να αναγνωρίζει την αντίδραση του καρδιαγγειακού συστήματος σε διάφορες καταστάσεις π.χ. stress, άσκηση, αιμορραγία. [Γ]
  • Να περιγράφει τα χαρακτηριστικά της αιματικής και λεμφικής ροής. [Γ]
  • Να περιγράφει τη δομή και τη μηχανική των πνευμόνων. [Γ]
  • Να περιγράφει τη φυσιολογία της αναπνοής. [Γ]
  • Να εξηγεί τους μηχανισμούς αερισμού, ανταλλαγής και μεταφοράς αερίων αίματος. [Γ]
  • Να εξηγεί τον μηχανισμό νευρικής και χημικής ρύθμισης της αναπνοής. [Γ]
  • Να εξηγεί τη φυσιολογία της πέψης. [Γ]
  • Να εξηγεί τους μηχανισμούς κινητικότητας του γαστρεντερικού σωλήνα. [Γ]
  • Να περιγράφει τη σύνθεση, τη λειτουργία και τον έλεγχο των γαστρικών υγρών. [Γ]
  • Να περιγράφει τους μηχανισμούς και το ρόλο των διαφόρων τμημάτων του γαστρεντερικού συστήματος στην απορρόφηση των τροφών. [Γ]
  • Να περιγράφει τη νεφρική λειτουργία και την ούρηση. [Γ]
  • Να περιγράφει το ρόλο του νεφρικού σπειράματος και τους μηχανισμούς δημιουργίας του νεφρικού διηθήματος. [Γ]
  • Να περιγράφει τη σύσταση του εξωκυττάριου υγρού και όγκου. [Γ]

 


* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης. Ομαδική εργασία. Εργασία σε διεθνές περιβάλλον. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.  Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.

Περιεχόμενο

 Καρδιαγγειακό Σύστημα, Γαστρεντερικό Σύστημα, Αναπνευστικό Σύστημα, Ουροποιητικό Σύστημα.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Παράδοση (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Παρουσιάσεις σε PowerPoint
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα)
  • Χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επικοινωνία με φοιτητές (πχ. facebook)
  • Χρήση προσωπικής ιστοσελίδας για ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού, ασκήσεων, συζήτηση κ.λπ.

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Τελική γραπτή συμπερασματική αξιολόγηση με ερωτήσεις κλειστής απάντησης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Boron F. Walter, Boulpaep L. Emile, Ιατρική Φυσιολογία-Κυτταρική και Μοριακή Προσέγγιση 2η έκδοση, Broken Hill Publishers LTD, Κύπρος 2020
  • Linda S. Costanzo, Φυσιολογία, Ιατρικές Εκδόσεις Λαγός Δημήτρης, Αθήνα, 4η έκδοση, Αθήνα 2021.
  • A.Guyton and J. Hall, Ιατρική Φυσιολογία, Επιστημονικές εκδόσεις Παρισιάνου, Αθήνα, 13η έκδοση, 2016