Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 4ου εξαμήνου » Ενδοδοντία Ι (51182Α)

Ενδοδοντία Ι

Τύπος μαθήματος

Ειδίκευσης, ανάπτυξης δεξιοτήτων

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 1 ώρα (Σεμιναριακή Παράδοση),
2.5 ώρες (Εργαστηριακή άσκηση)
Πιστωτικές Μονάδες 4.0
Προαπαιτούμενα Κανένα
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/DENT594/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Να αναφέρει, να περιγράφει και να εξηγεί την παθοφυσιολογία και ιστοπαθολογία του πολφού, των περιακρορριζικών ιστών και του συμπλέγματος οδοντίνης–πολφού. [Γ]
  • Να αναφέρει, ταξινομεί και ερμηνεύει την αιτιολογία των βλαβών του πολφού και των περιακρορριζικών ιστών, να περιγράφει τα συμπτώματά τους και να προτείνει τρόπους πρόληψής τους. [Γ]
  • Να περιγράφει τη μορφολογία της πολφικής κοιλότητας των νεογιλών και μονίμων δοντιών. [Γ]
  • Να αναγνωρίζει τις ιδιαίτερες μορφολογικές παραλλαγές των δοντιών που επηρεάζουν άμεσα την υγεία του πολφού και των περιβαλλόντων ιστών. [Γ]       
  • Να απαριθμεί τα ενδοδοντικά εργαλεία, τα υλικά, καθώς και τις συσκευές που απαιτούνται στη διάγνωση, στην τέλεση ή στη συντηρητική επανάληψη της ενδοδοντικής θεραπείας. [Γ]
  • Να αναφέρει τα τεχνικά χαρακτηριστικά των ενδοδοντικών εργαλείων, καθώς και των ενδοδοντικών υλικών και να περιγράφει τον τρόπο χρήσης τους. [Γ]
  • Να επιλέγει, ανάλογα με το στάδιο της ενδοδοντικής θεραπείας, τα ενδεικνυόμενα εργαλεία και υλικά και να τα χρησιμοποιεί ευχερώς στο εργαστήριο ή στην κλινική. [Δ(Ε)]
  • Να αναφέρει τις μορφές, την ανατομοφυσιολογία και τα χαρακτηριστικά του οδοντικού πόνου, και να αναγνωρίζει εκείνες τις παθολογικές καταστάσεις που μπορεί να μιμούνται τα χαρακτηριστικά μιας βλάβης ενδοδοντικής αιτιολογίας . [Γ]
  • Να αναλύει τα κλινικά και ακτινογραφικά ευρήματα που αφορούν στην επιλογή περίπτωσης για ενδοδοντική θεραπεία και να αξιολογεί εκείνες τις παραμέτρους που δυσχεραίνουν την ορθή τέλεση της συντηρητικής ενδοδοντικής θεραπείας. [Γ]
  • Να απαριθμεί, να περιγράφει και να εξηγεί όλα τα στάδια της ενδοδοντικής θεραπείας. [Γ]
  • Να πραγματοποιεί στο εργαστήριο ενδοδοντικές θεραπείες σε μονόρριζα και πολύρριζα μόνιμα δόντια με πλήρως διαπλασμένη ρίζα και τυπική μορφολογία. [Δ(Ε)]
  • Να περιγράφει τη μικροβιολογία των ριζικών σωλήνων και να συσχετίζει αυτήν με τις νόσους του πολφού και των περιακρορριζικών ιστών. [Γ]
  • Να επιλέγει και να εφαρμόζει τη ορθή κατά περίπτωση απολύμανση των ριζικών σωλήνων. [Δ(Ε)]
  • Να απαριθμεί, ταξινομεί, αναγνωρίζει τα ιατρογενή συμβάματα που μπορεί να προκύψουν κατά την ενδοδοντική θεραπεία. [Γ]
  • Να επιλέγει και να πραγματοποιεί τρόπους πρόληψης των ιατρογενών συμβαμάτων. [Δ(Ε)]

* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών. Αυτόνομη εργασία. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Μορφολογία πολφικής κοιλότητας. Εργαλεία και υλικά στην Ενδοδοντία. Διάνοιξη του δοντιού για ενδοδοντική θεραπεία. Βασικές αρχές χημικομηχανικής επεξεργασίας.  Χημικομηχανική επεξεργασία των ριζικών σωλήνων. Προσδιορισμός μήκους εργασίας στην Ενδοδοντία. Εισαγωγή στην ενδοδοντική θεραπεία με σύγχρονα υλικά και μέσα. Έμφραξη των ριζικών σωλήνων. Ιατρογενή συμβάματα κατά την ενδοδοντική θεραπεία. Η μικροβιολογία στην ενδοδοντία. Νόσοι του πολφού και των περιακρορριζικών ιστών. Αποκατάσταση των περιακρορριζικών ιστών. Οδοντόπονος.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Σεμιναριακή Παράδοση, Εργαστηριακή άσκηση (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Παρουσιάσεις σε PowerPoint
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Διεξαγωγή ηλεκτρονικών τεστ/ εξετάσεων
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα)
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση
  • Αυτοαξιολόγηση φοιτητή
  • Συμπερασματική αξιολόγηση:
  • Θεωρητική Αξιολόγηση (επιτυχώς ή ανεπιτυχώς)
  • Τελική Εργαστηριακή Αξιολόγηση (επιτυχώς ή ανεπιτυχώς)

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Α. Μόρφης, Μ. Γεωργοπούλου, Ν. Κερεζούδης, Σημειώσεις Ενδοδοντίας Ι, Εκδόσεις ΕΚΠΑ, Αθήνα.
  • Μ. Χαμπάζ, Άτλαντας -Οδηγός Βασικής Ενδοδοντίας, Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας, Αθήνα, 2012.
  • Τετράδιο Αξιολόγησης Εργαστηριακών Ασκήσεων