Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 3ου εξαμήνου » Πειραματική Φυσιολογία I (51509)

Πειραματική Φυσιολογία I

Τύπος μαθήματος Ειδικού υποβάθρου
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 4 ώρες (Παράδοση
Πιστωτικές Μονάδες 7.5
Προαπαιτούμενα Κανένα
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/MED1520/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Να παραθέτει τις βασικές λειτουργίες του υποθαλάμου και της υπόφυσης. [Γ]
  • Να παραθέτει την προέλευση των ορμονών, να περιγράφει τη δράση τους και τους μηχανισμούς ελέγχου και ανατροφοδότησης και να τους συσχετίζει με τις αντίστοιχες διαταραχές. [Γ]
  • Να περιγράφει τις φυσικές, χημικές και ηλεκτρικές ιδιότητες των κυτταρικών μεμβρανών και να αναγνωρίζει τις διαταραχές που μπορεί να επηρεάσουν τη λειτουργία τους. [Γ]
  • Να περιγράφει τον μηχανισμό της ομοιόστασης του ασβεστίου. [Γ]
  • Να αναγνωρίζει τους μηχανισμούς οστικής διαμόρφωσης και αναδιαμόρφωσης. [Γ]
  • Να περιγράφει τη λειτουργία των θυρεοειδικών ορμονών. [Γ]
  • Να περιγράφει τη λειτουργία της ενδοκρινούς μοίρας του παγκρέατος. [Γ]
  • Να περιγράφει τη λειτουργία των επινεφριδίων. [Γ]
  • Να περιγράφει την ορμονική ρύθμιση του μεταβολισμού. [Γ]
  • Να παραθέτει τις ορμόνες του ανδρικού και γυναικείου γεννητικού συστήματος και να περιγράφει τη λειτουργία τους. [Γ]
  • Να περιγράφει τη διαδικασία από τη δημιουργία του ωαρίου μέχρι τη γονιμοποίηση. [Γ]
  • Να περιγράφει τις ορμονικές μεταβολές στο γυναικείο γεννητικό σύστημα κατά την έμμηνο ρύση και την κύηση. [Γ]
  • Να περιγράφει τη σπερματογένεση και τον καθορισμό του φύλου. [Γ]
  • Να περιγράφει τη λειτουργία της νευρομυϊκής σύναψης, της μυϊκής συστολής και του καρδιακού μυός. [Γ]
  • Να περιγράφει τη φυσιολογία της άσκησης και τα αποτελέσματα της θεραπευτικής άσκησης.. [Γ]
  • Να επεξηγεί τους μηχανισμούς αιμοποίησης,  αιμόστασης και πήξης του αίματος. [Γ]
  • Να περιγράφει τη μη ειδική και την ειδική ανοσολογική άμυνα και τα λεμφοποιητικά όργανα. [Γ]
  • Να εξηγεί τον μηχανισμό διατήρησης σταθερής θερμοκρασίας στο ανθρώπινο σώμα. [Γ]
  • Να εξηγεί τις θερμορρυθμιστικές απαντήσεις σε διάφορα περιβαλλοντικά ερεθίσματα. [Γ]

 


* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης. Ομαδική εργασία. Εργασία σε διεθνές περιβάλλον. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.  Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής 

Περιεχόμενο

Ενδοκρινικό Σύστημα, Μυοσκελετικό Σύστημα, Θερμορύθμιση, Αιμοποιητικό Σύστημα, Ανοσοποιητικό Σύστημα

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Παράδοση (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνία

  • Παρουσιάσεις σε PowerPoint
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα)
  • Χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επικοινωνία με φοιτητές (πχ. facebook)
  • Χρήση προσωπικής ιστοσελίδας για ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού, ασκήσεων, συζήτηση κ.λπ.

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Τελική γραπτή συμπερασματική αξιολόγηση με ερωτήσεις κλειστής απάντησης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Boron F. Walter, Boulpaep L. Emile, Ιατρική Φυσιολογία-Κυτταρική και Μοριακή Προσέγγιση 2η έκδοση, Broken Hill Publishers LTD, Κύπρος 2020

  • Linda S. Costanzo, Φυσιολογία, Ιατρικές Εκδόσεις Λαγός Δημήτρης, Αθήνα,2021
  • K. Barett, Ganong’s Ιατρική Φυσιολογία, Broken Hill Publisers, Αθήνα, 2012.