Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 3ου εξαμήνου » Κρανιοστοματογναθικό Σύστημα ΙΙ (51508)

Κρανιοστοματογναθικό Σύστημα ΙΙ

Τύπος μαθήματος Ειδίκευσης, ανάπτυξης δεξιοτήτων
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 2 ώρες (Παράδοση)
2 ώρες (Εργαστηριακή άσκηση) για 7 εβδομάδες
Πιστωτικές Μονάδες 4.0
Προαπαιτούμενα Κανένα
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/DENT590/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Να περιγράφει λεπτομερώς την ανατομία και ιστολογία της αδαμαντίνης, οδοντίνης, οστεΐνης και πολφού. [Γ]
  • Να περιγράφει την αγγείωση & νεύρωση και φυσιολογία των δοντιών. [Γ]
  • Να αναγνωρίζει  τη μορφολογία μονίμων και νεογιλών δοντιών (μύλης, πολφού και ρίζας) και να διακρίνει τις διαφορές μεταξύ μονίμων-νεογιλών, αλλά και των ομάδων δοντιών. [Γ]
  • Να αναγνωρίζει την  ηλικία και χρόνους διάπλασης του και ανατολής  των δοντιών. [Γ]
  • Να περιγράφει τις μηχανικές και οπτικές ιδιότητες της αδαμαντίνης,  οδοντίνης και οστεΐνης καθώς και τις βιολογικές ιδιότητες της  οδοντίνης και πολφού. [Γ]
  • Να περιγράφει τα στάδια διάπλασης του φραγμού και να αναγνωρίζει την ηλικία μέσα από αυτά. [Γ]
  • Να αναλύει   τον λειτουργικό ρόλο των δοντιών. [Γ]
  • Να περιγράφει το βιοϋμένιο και τις  βασικές αρχές σχηματισμού των βιοϋμενίων. [Γ]
  • Να περιγράφει  τις βασικές αρχές και τα στάδια του σχηματισμού του σιαλικού υμενίου και τον τρόπο προσκόλλησης των μικροργανισμών στη στοματική κοιλότητα. [Γ]
  • Να αναλύει το σχηματισμό και το ρόλο της οδοντικής μικροβιακής πλάκας (ΟΜΠ) στο στοματικό περιβάλλον και της στοματικής χλωρίδας στις διάφορες περιοχές του στόματος. [Γ]
  • Να αναγνωρίζει  τον ανοσολογικό ρόλος της φυσιολογικής χλωρίδας του στόματος. [Γ]
  • Να περιγράφει τις κινήσεις και το εύρος των κινήσεων της κάτω γνάθο και τις θέσεις. [Γ]
  • Να περιγράφει το πώς γίνεται η συναρμογή των δοντιών, τη στατική και δυναμική σύγκλειση και τη φυσιολογική-ιδανική σύγκλειση. [Γ]
  • Να αναλύει τη λειτουργία της μάσησης (νευροφυσιολογικά και λειτουργικά δεδομένα). [Γ]
  • Να αναλύει τις λειτουργίες της ομιλίας, φώνησης και  κατάποσης. [Γ]

* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Δόντι, Οικολογία και φυσιολογική χλωρίδα του στόματος, Φυσιολογία Στοματοπροσωπικού Συστήματος

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Παράδοση (πρόσωπο με πρόσωπο)
  • Εργαστηριακή άσκηση (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνία

  • Εκπαιδευτικό βίντεο (DVD, CD, αναρτημένο στο διαδίκτυο)
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα)
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξη (κουίζ, ασκήσεις και τεστ αυτοαξιολόγησης)

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Ενδιάμεσες και τελική γραπτή συμπερασματική αξιολόγηση με ερωτήσεις ανοικτής και κλειστής απάντησης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Κακαμπούρα Α.,Ραχιώτης Χ.,Βουγιουκλάκης Γ., Οδηγός εργαστηριακών ασκήσεων οδοντικής μορφολογίας και εισαγωγής στη σύγκλειση, Broken Ηill Publishers LTD, 2011.
  • Ραχιώτης Χ.,, Οδοντική Τερηδόνα, Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα - Αποθετήριο «Κάλλιπος», 2016, https://repository.kallipos.gr/handle/11419/4062
  • Ηλεκτρονικές σημειώσεις στο η-τάξη του μαθήματος