Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 3ου εξαμήνου » Διαγνωστική και Ακτινολογία Στόματος Ι

Διαγνωστική και Ακτινολογία Στόματος Ι

Τύπος μαθήματος Ειδικού υποβάθρου
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 1 ώρα (Σεμιναριακή Παράδοση)
3 ώρες (Εργαστηριακή άσκηση/Κλινικές επιδείξεις)
Πιστωτικές Μονάδες 4.5
Προαπαιτούμενα Κανένα
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/DENT420/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  • Να είναι ικανός να καταγράφει την αιτία προσέλευσης και την παρούσα νόσο του ασθενή. [Γ, Δ]
  • Nα είναι είναι ικανός να λαμβάνει το ιατρικό και οδοντιατρικό ιστορικό του ασθενή. Να είναι ικανός διαχειρίζεται τις πληροφορίες που συλλέγει με εμπιστευτικότητα και να επιδεικνύει ψηφιακό επαγγελματισμό (GDPR). [Γ, Δ]
  • Να γνωρίζει τη μεθοδολογία και να είναι ικανός να χρησιμοποιεί τα κατάλληλα μέσα και συνθήκες για τη διενέργεια της κλινικής εξέτασης           .  [Γ, Δ(Κ)]
  • Να είναι ικανός να πραγματοποιεί ενδοστοματική και εξωστοματική κλινική εξέταση. [Δ(Κ)]
  • Να είναι ικανός να αναγνωρίζει τα φυσιολογικά, ανατομικά μόρια, τις παραλλαγές τους και να τα διακρίνει από τα παθολογικά κλινικά ευρήματα. [Γ, Δ(Κ)]
  • Να είναι ικανός να αναγνωρίζει και να περιγράφει τα κλινικά σημεία των οδοντικών και των περιοδοντικών ιστών, του βλεννογόνου του στόματος, του προσώπου και του τραχήλου. [Γ, Δ(Κ)]
  • Να είναι ικανός να αναγνωρίζει και να περιγράφει τα γενικά χαρακτηριστικά των συμπτωμάτων του στοματογναθικού συστήματος.  [Γ, Δ(Κ)] 
  • Να είναι ικανός να ερμηνεύει τα αποτελέσματα των διαφόρων εργαστηριακών εξετάσεων. [Γ]
  • Να είναι ικανός να εφαρμόζει τις αρχές της διαγνωστικής μεθοδολογίας και της πρόγνωσης στην οδοντιατρική. [Γ, Δ]
  • Να είναι ικανός να πραγματοποιεί μια πλήρη εξέταση ασθενούς και να καταγράφει τα ευρήματα στο φάκελό του. [Δ(Κ)]
  • Να είναι ικανός να εφαρμόζει βασικές αρχές προγραμματισμού θεραπευτικής αντιμετώπισης και να προσδιορίζει τους παράγοντες που την τροποποιούν. [Δ(Κ)]
  • Να γνωρίζει το μηχανισμό παραγωγής των ακτίνων Χ και των ιδιοτήτων τους. [Γ]
  • Να γνωρίζει τις αρχές λειτουργίας του οδοντιατρικού ακτινογραφικού μηχανήματος και των χαρακτηριστικών του. [Γ]
  • Να είναι ικανός να περιγράφει τις βιολογικές επιδράσεις της ακτινοβολίας και να τις συσχετίζει με τα βιολογικά αποτελέσματα στον οργανισμό. [Γ]
  • Να γνωρίζει τους κινδύνους από την ακτινοβολία Χ, τις αρχές ακτινοπροστασίας και να είναι ικανός να εφαρμόζει τα κατάλληλα μέτρα ακτινοπροστασίας για τον χειριστή και το προσωπικό του ιατρείου, τον ασθενή και το γενικό πληθυσμό. [Γ, Δ]
  • Να είναι ικανός να εφαρμόζει τις τεχνικές λήψης της οπισθοφατνιακής - περιακρορριζικής (τεχνική παραλληλισμού - τεχνική διχοτόμου), της οπισθομυλικής και της ακτινογραφίας δήξεως. [Δ(Ε)]
  • Να έχει θεωρητικές γνώσεις σχετικά με τα μέσα καταγραφής των ενδοστοματικών και εξωστοματικών ακτινογραφιών. [Γ]
  • Να έχει τις κατάλληλες θεωρητικές γνώσεις και να είναι ικανός να εφαρμόζει τη διαδικασία επεξεργασίας του ακτινογραφικού φιλμ στον σκοτεινό θάλαμο. [Δ(Ε)]
  • Να είναι ικανός να αξιολογεί τα σφάλματα που οφείλονται στη διαδικασία της χημικής επεξεργασίας των φιλμς. [Γ, Δ]
  • Να είναι ικανός να ερμηνεύει τα σφάλματα που οφείλονται στη διαδικασία λήψης των ενδοστοματικών ακτινογραφιών, (οπισθοφατνιακές, οπισθομυλικές και δήξεως). [Γ, Δ]
  • Να γνωρίζει και να εφαρμόζει όλες τις ενδοστοματικές και εξωστοματικές τεχνικές που αφορούν τη ψηφιακή απεικόνιση         
  • Να είναι ικανός να διαχειρίζεται και να επεξεργάζεται τη ψηφιακή εικόνα. [Δ(Ε)]
  • Να γνωρίζει την τεχνική λήψης της πανοραμικής ακτινογραφίας. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να είναι ικανός να αναγνωρίζει τα συνήθη σφάλματα λήψης της πανοραμικής ακτινογραφίας. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να γνωρίζει την τεχνική λήψης της κεφαλομετρικής ακτινογραφίας. [Γ, Δ(Ε)]
  • Να είναι ικανός να αναγνωρίζει την ακτινογραφική απεικόνιση των φυσιολογικών ανατομικών μορίων και των παραλλαγών τους στις ενδοστοματικές ακτινογραφίες, στην πανοραμική και στην κεφαλομετρική ακτινογραφία. [Γ, Δ]
  • Να γνωρίζει ποιες είναι οι εξωστοματικές τεχνικές ακτινογράφησης του κρανίου, καθώς και ποια διαγνωστικά προβλήματα επιλύουν. [Γ, Δ]
  • Να γνωρίζει τη μεθοδολογία της ακτινογραφικής διάγνωσης. [Γ]
  • Να είναι ικανός να αναγνωρίζει την ακτινογραφική απεικόνιση της τερηδόνας, των καταγμάτων των δοντιών και των οδοντικών ανωμαλιών. [Γ, Δ(Κ)]
  • Να είναι ικανός να αναγνωρίζει την ακτινογραφική απεικόνιση των φλεγμονωδών νόσων των γνάθων. [Γ, Δ(Κ)]

* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Ιστορικό ασθενούς. Κλινική εξέταση. Συμπτωματολογία. Ακτινοβιολογία – Ακτινοπροστασία. Ενδοστοματικές ακτινογραφικές τεχνικές. Πανοραμική ακτινογραφία.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Σεμιναριακή παράδοση, Εργαστηριακή άσκηση (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνία

  • Παρουσιάσεις σε PowerPoint
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Χρήση διαδικτύου κατά τη διδασκαλία
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα)
  • Χρήση πλατφόρμας η-τάξης

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Διαμορφωτική εργαστηριακή αξιολόγηση

  • Συμπερασματική αξιολόγηση με:
  • Τελική εργαστηριακή αξιολόγηση (15% του τελικού βαθμού) τύπου OSCE (Objectively Structured Clinical Examination)
  • Τελική γραπτή αξιολόγηση (85% του τελικού βαθμού) με ερωτήσεις ανοικτής και κλειστής απάντησης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Τσιχλάκης Κ., Καραγιάννη Αικ., Διαγνωστική & Ακτινολογία Στόματος, K. & Ν. Λίτσας Ο.Ε., Αθήνα 2018