Aνατομική IΙ
Τύπος μαθήματος | Ειδικού υποβάθρου |
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2 ώρες (Παράδοση), 4 ώρες (Eργαστηριακή άσκηση) |
Πιστωτικές Μονάδες | 6.5 |
Προαπαιτούμενα | Κανένα |
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων | Ελληνική |
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | Ναι |
η-τάξη | https://eclass.uoa.gr/courses/MED1578/ |
Μαθησιακά Αποτελέσματα
-
Να αναφέρει και να περιγράφει τα οστά του σπλαχνικού και εγκεφαλικού κρανίου. [Γ]
- Να αναφέρει και να περιγράφει τους μύς σπλαχνικού κρανίου - εγκεφαλικού κρανίου-τραχήλου. [Γ]
- Να γνωρίζει τις 12 εγκεφαλικές συζυγίες και να αναφέρει την λειτουργία κάθε μιας. [Γ]
- Να γνωρίζει τα αγγεία κεφαλής και τραχήλου. [Γ]
- Να είναι σε θέση να περιγράψει την πορεία των μεγάλων αγγείων και των νεύρων κεφαλής και τραχήλου. [Γ]
- Να περιγράφει με ακρίβεια τα ανατομικά στοιχεία και την κατασκευή της στοματικής κοιλότη-τας. [Γ]
- Να περιγράφει με ακρίβεια τα ανατομικά στοιχεία και την κατασκευή των παραρρινίων κόλπων και της ρινός. [Γ]
- Να γνωρίζει την τοπογραφική ανατομική και την λειτουργία των σιαλογόνων αδένων. [Γ]
- Να είναι σε θέση να περιγράψει την πορεία και τους κλάδους του προσωπικού και του τριδύμου νεύρου. [Γ]
- Να γνωρίζει την ανατομία του τριχωτού της κεφαλής. [Γ]
- Να αναφέρει τα ανατομικά στοιχεία της ΚΓΔ και να περιγράφει την λειτουργία της. [Γ]
- Να γνωρίζει την τοπογραφική ανατομική του πτερυγογναθιαίου διαστήματος και την κλινική ση-μασία του για τις οδοντιατρικές πράξεις (στελεχιαία αναισθησία, αποστήματα κλπ). [Γ]
- Να γνωρίζει την τοπογραφική ανατομική του κροταφικού, υποκροτάφιου βόθρου και υπερώιου βόθρου. [Γ]
- Να αναφέρει με ευχέρεια τα νεύρα και αγγεία της στοματικής κοιλότητας που έχουν μείζονα ση-μασία στην άσκηση της καθημερινής κλινικής οδοντιατρικής πράξης. [Γ]
- Να γνωρίζει του αυτόχθονες και ετερόχθονες μύς της γλώσσας καθώς και την νεύρωσή της. [Γ]
- Να γνωρίζει την ανατομία του φάρυγγα. [Γ]
- Να γνωρίζει την ανατομία του λάρυγγα. [Γ]
- Να αναφέρει τις τραχηλικές περιτονίες και να περιγράφει την θέση και λειτουργία τους. [Γ]
- Να γνωρίζει τα ανατομικά στοιχεία που παίζουν ρόλο κατά την διενέργεια τραχειοτομίας. [Γ]
- Να γνωρίζει την ανατομία του αυτιού. [Γ]
- Να περιγράφει τις οστικές και άλλες δομές του οφθαλμικού κόγχου. [Γ]
- Να εξηγεί την επικοινωνία στα τραχηλοπροσωπικά διαστήματα. [Γ]
* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά
Γενικές Ικανότητες
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Περιεχόμενο
Περιεχόμενο διαλέξεων: Οστά του Κρανίου – Βάση Κρανίου. Εγκεφαλικές συζυγίες – Βλάβες. Κλινική Ερμηνεία των Βλαβών. Τράχηλος και το περιεχόμενό του. Τριχωτό Κεφαλής και Μιμηκοί μύες. Σιελογόνοι αδένες. Κροταφικός και Υποκροτάφιος βόθρος. Μασητήριοι μύες. Κροταφογναθική άρθρωση και πτερυγοϋπερώιος χώρος. Μύτη. Ρινικές θαλάμες. Παραρρινικοί κόλποι. Στοματική κοιλότητα, Οδόντες. Γλώσσα. Φάρυγγας. Λάρυγγας. Τραχηλικές περιτονείες. Τραχειοτομή. Κωνιοτομή. Αυτί. Οφθαλμός και Κόγχος. Αυτόνομο Νευρικό Σύστημα Κεφαλής και Τραχήλου. Οδηγά σημεία ενδοστοματικών εγχύσεων στην άνω και κάτω Γνάθο.
Περιεχόμενο εργαστηρίων: Σκελετός του κορμού, σκελετός των άνω και κάτω άκρων, συνδεσμολογία, μυολογία, νωτιαία νεύρα, πλέγματα και περιφερικά νεύρα, περιφερικά αγγεία. Έμφαση δίδεται στην ανατομία κεφαλής και τραχήλου.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι
-
Παράδοση, Εργαστηριακή άσκηση (πρόσωπο με πρόσωπο)
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας
- Anatomage Table
- Παρουσιάσεις σε PowerPoint
- Διαδικτυακά μαθήματα (π.χ. youtube)
- Εκπαιδευτικό βίντεο (DVD, CD, αναρτημένο στο διαδίκτυο)
- Ανακοινώσεις για το μάθημα
- Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
- Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
- Χρήση διαδικτύου κατά τη διδασκαλία
- Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
- Διεξαγωγή ηλεκτρονικών τεστ/ εξετάσεων
- Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
- Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
- Χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επικοινωνία με φοιτητές
- Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα)
- Χρήση πλατφόρμας η-τάξη
- Χρήση προσωπικής ιστοσελίδας για ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού, ασκήσεων, συζήτηση κ.λπ.
Μέθοδοι αξιολόγησης
- Διαμορφωτική εργαστηριακή αξιολόγηση.
- Τελική προφορική συμπερασματική αξιολόγηση με ερωτήσεις ανοικτής απάντησης και αξιολόγηση της εργαστηριακής πράξης
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Moore Keith L., Dalley Arthur F., Agur Anne M.R., Κλινική Ανατομία 2η Έκδοση, Broken Ηill Publishers LTD, 2012.
- Platzer Werner, Fritsch Helga, Kuhnel Wolfgang, Kahle Werner, Frotscher Michael, Εγχειρίδιο Περιγραφικής Ανατομικής, Broken Ηill Publishers LTD, 2011