Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 1ου εξαμήνου » Πρώτες Βοήθειες (51502)

Πρώτες Βοήθειες

Τύπος μαθήματος Ειδίκευσης, ανάπτυξης δεξιοτήτων
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας

1 ώρα (Παράδοση) 1 ώρα (Κλινικές επιδείξεις)* για 8 εβδ.

Πιστωτικές Μονάδες 2.0
Προαπαιτούμενα Κανένα
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/DENT568/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  1. Να έχει την ικανότητα να αναγνωρίζει τα επείγοντα περιστατικά και τη διαχείρισή τους. [Γ, Δ(Κ)]
  2. Να έχει την ικανότητα της διαχείρισης επειγουσών ιατρικών καταστάσεων που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια της οδοντιατρικής θεραπείας. [Γ, Δ(Κ)]
  3. Να περιγράφει λεπτομερώς τις διαδικασίες ανάνηψης και αντιμετώπισης ιατρογενών προβλημάτων (Resuscitation). [Γ]

* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Ομαδική εργασία. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον. Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση ενήλικα (Θεωρητικό-Πρακτικό). Καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση παιδιού (Θεωρητικό-Πρακτικό). Απώλεια συνείδησης. Αναπνευστική δυσχέρεια. Θωρακικός πόνος. Ειδικές καταστάσεις (Πνιγμός, εγκαύματα, ηλεκτροπληξία, θερμο-κρυοπληξία, δείγματα ζώων, αναφυλαξία, σπασμοί). Προνοσοκομειακή αντιμετώπιση και μεταφορά τραυματία. Ομαδικά ατυχήματα και μαζικές καταστροφές. Οργάνωση των πρώτων βοηθειών στο ιατρείο – Φάρμακα πρώτης ανάγκης. Συμπεριφορά του ιατρού κατά την διάρκεια και μετά την κρίση. Ιατρονομικά προβλήματα και αστική ευθύνη.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Παράδοση, Πρακτικά Σεμινάρια (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Παρουσιάσεις σε PowerPoint
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Αποστολή/παράδοση εργασιών από τους φοιτητές
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα)

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση

  • Συμπερασματική προφορική αξιολόγηση

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Νανάς Σ.Ν, Πρώτες Βοήθειες ΚΑΡΠΑ – Προνοσοκομειακή “Επείγουσα Ιατρική”, Εκδ. Γ. Παρισιάνος, Αθήνα, 2007