Αρχική σελίδα[Ελληνικά] » Προπτυχιακές Σπουδές » Μαθήματα ΠΠΣ » Μαθήματα 1ου εξαμήνου » Aνατομική I (51060)

Aνατομική Ι

Τύπος μαθήματος Ειδικού υποβάθρου
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 4 ώρες (Παράδοση)
Πιστωτικές Μονάδες 7.5
Προαπαιτούμενα Κανένα
Γλώσσα Διδασκαλίας & Εξετάσεων Ελληνική
Προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus Ναι
η-τάξη https://eclass.uoa.gr/courses/DENT565/

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

  1. Να γνωρίζει την ερμηνεία του γενικού όρου Ανατομική με τις υποδιαιρέσεις του. [Γ]
  2. Να αντιλαμβάνεται την οργάνωση της κατασκευής του Ανθρωπίνου σώματος σε όλα τα Ανατομικά επίπεδα. [Γ, Δ (Ε)]
  3. Να μπορεί να προσδιορίζει τα όργανα σε κάθε σύστημα και να αναφέρει την λειτουργική σημασία τους. [Γ]
  4. Να χρησιμοποιεί επιτυχώς την μέθοδο της ψηλάφησης να κατανοεί και να ερμηνεύει την Ανατομία της επιφάνειας. [Γ, Δ (Ε)]
  5. Να γνωρίζει τη δομή και λειτουργία του Κυκλοφορικού και Καρδιοαναπνευστικού συστήματος. [Γ]
  6. Να γνωρίζει τη δομή και λειτουργία του Θώρακα, του Θωρακικού Τοιχώματος και του Διαφράγματος. [Γ]
  7. Να γνωρίζει τη δομή και λειτουργία του Μυοσκελετικού συστήματος και ειδικότερα των άνω και κάτω άκρων, του ώμου και του ισχίου. [Γ]
  8. Να γνωρίζει την δομή και λειτουργία του Νευρικού Συστήματος και ειδικότερα του α) Κεντρικού Νευρικού Συστήματος, β) Περιφερικού Νευρικού Συστήματος, γ) των Μηνίγγων και του Εγκεφαλονωτιαίου Υγρού και δ) του Αυτόνομου Νευρικού Συστήματος. [Γ]
  9. Να γνωρίζει τη δομή και λειτουργία του Δικτυωτού Σχηματισμού, των Οδών των Αισθήσεων και του πόνου και του Πυραμιδικού και Εξωπυραμιδικού Συστήματος. [Γ]
  10. Να γνωρίζει τη δομή και λειτουργία του Ενδοκρινικού Συστήματος. [Γ]
  11. Να γνωρίζει τη δομή και λειτουργία του Πεπτικού Συστήματος. [Γ]
  12. Να γνωρίζει τη δομή και λειτουργία της Πυέλου και των Πυελικών Τοιχωμάτων. [Γ]
  13. Να γνωρίζει τη δομή και λειτουργία του ουροποιητικού και γενετικού συστήματος του άρρενος και του θήλεος. [Γ]

* Γ: Γνώση, Δ(Ε): Δεξιότητα εργαστηρίου, Δ(Κ) Δεξιότητα κλινικής, (Σ): Συμπεριφορά

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Αυτόνομη εργασία. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Περιεχόμενο

Δέρμα και μαζικός αδένας. Αιμοποιητικό και Ανοσοποιητικό Σύστημα. Κυκλοφορικό Σύστημα. Μυοσκελετικό και Καρδιοαναπνευστικό Σύστημα. Θώρακας. Θωρακικό Τοίχωμα. Διάφραγμα. Ώμος. Άνω και Κάτω Άκρο. Ισχίο. Κεντρικό και Περιφερικό Νευρικό Σύστημα. Αυτόνομο Σύστημα. Μήνιγγες – Εγκεφαλονωτιαίο υγρό. Νευροενδοκρινικό Σύστημα. Δικτυωτός Σχηματισμός. Οδοί των Αισθήσεων. Πόνος. Πυραμιδικό και Εξωπυραμιδικό Σύστημα. Πεπτικό Σύστημα. Ηπατικό - Χοληφόρο Σύστημα. Πύελος – Πυελικά Τοιχώματα. Ουροποιητικό και Γεννητικό Σύστημα Άρρενος - Θήλεως.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

  • Παράδοση (πρόσωπο με πρόσωπο)

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας

  • Παρουσιάσεις σε power point
  • Ανακοινώσεις για το μάθημα
  • Δημοσιοποίηση εκπαιδευτικών οδηγών
  • Παροχή εκπαιδευτικού υλικού
  • Χρήση διαδικτύου κατά τη διδασκαλία
  • Επικοινωνία φοιτητών με διδάσκοντες για απορίες, ερωτήσεις
  • Ανακοινώσεις αποτελεσμάτων εξετάσεων (my-studies)
  • Διακίνηση ερωτηματολογίων αξιολόγησης του μαθήματος (survey.uoa.gr)
  • Ανακοίνωση αποτελεσμάτων αξιολόγησης του μαθήματος από τους φοιτητές (ανάρτηση αποτελεσμάτων ιστοσελίδα)
  • Χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επικοινωνία με φοιτητές

Μέθοδοι αξιολόγησης

  • Τελική γραπτή συμπερασματική αξιολόγηση με ερωτήσεις ανάπτυξης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  • Moore K.L., Κλινική Ανατομία 2η έκδοση, Broken Ηill Publishers LTD, 2012.
  • Waschke Jens, Bockers M. Tobias, Paulsen Friedrich, Sobotta Ανατομία με Έγχρωμο Άτλαντα, Broken Ηill Publishers LTD, 2021.