Παιδοδοντιατρική (180 ΠΜ)
Λήψη του Οδηγού Σπουδών σε αρχείο μορφής .pdf
Σκοπός του προγράμματος είναι η διαμόρφωση κλινικών οδοντιάτρων ειδικευμένων στην παροχή προληπτικής και θεραπευτικής οδοντιατρικής φροντίδας στα παιδιά από την γέννηση μέχρι την ενηλικίωση τους καθώς και σε άτομα με ειδικές ανάγκες. Το πρόγραμμα στοχεύει, επιπλέον, στη δημιουργία επιστημόνων ικανών να συνεργάζονται με άλλες ειδικότητες για την καλύτερη και πληρέστερη φροντίδα των ασθενών τους και να λαμβάνουν μέρος στην έρευνα και στην διδασκαλία όλου του φάσματος του αντικειμένου της Παιδοδοντιατρικής.
Στόχοι του προγράμματος
Η δημιουργία κλινικών οδοντιάτρων
Α. ικανών και έμπειρων να:
- Παρέχουν εξειδικευμένη οδοντιατρική φροντίδα σε νήπια, παιδιά, εφήβους και ασθενείς με ειδικές ανάγκες.
- Σχεδιάζουν, εφαρμόζουν και ολοκληρώνουν προληπτικό πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες κάθε παιδιατρικού ασθενή.
- Εφαρμόζουν τεχνικές ψυχολογικής προσέγγισης ώστε η πλειονότητα των ασθενών τους, να μπορεί να θεραπευτεί χωρίς την χρήση φαρμακολογικών τεχνικών.
- Εφαρμόζουν φαρμακολογικές τεχνικές ελέγχου της συμπεριφοράς, σε συνθήκες ιατρείου και νοσοκομείου.
- Παρέχουν νοσοκομειακή οδοντιατρική φροντίδα (εισαγωγή των ασθενών στο νοσοκομείο, παροχή ολοκληρωμένης οδοντιατρικής θεραπείας υπό γενική αναισθησία).
- Παρέχουν οδοντιατρική αποκατάσταση σε σκληρούς και μαλθακούς οδοντικούς ιστούς.
- Παρέχουν προληπτική και κατασταλτική ορθοδοντική φροντίδα σε νήπια, παιδιά, εφήβους και ασθενείς με ειδικές ανάγκες.
- Αναλαμβάνουν την οδοντιατρική φροντίδα ασθενών με ειδικές ανάγκες και να είναι ικανοί να αντιμετωπίζουν την πλειονότητα τέτοιων ασθενών στο οδοντιατρείο.
- Αντιμετωπίζουν οδοντοφατνιακούς τραυματισμούς σε παιδιατρικούς ασθενείς και σε άτομα με ειδικές ανάγκες.
Β. να έχουν γνώση:
10. Της κρανιοπροσωπικής αύξησης και ανάπτυξης και να είναι ικανοί να διαγνώσουν προβλήματα σύγκλεισης, ανάπτυξης του προσώπου και στοματογναθικών δυσλειτουργιών.
11. Των προβλημάτων που αφορούν της κροταφογναθική διάρθρωση και να είναι ικανοί στην αντιμετώπιση ή/και παραπομπή ασθενών με τέτοια προβλήματα.
Γ. να έχουν γνώση και να είναι ικανοί:
12. Στον σχεδιασμό και μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας.
13. Στην βιβλιογραφική έρευνα και στον σχεδιασμό ερευνητικού προγράμματος.
Δ. να είναι ικανοί να ολοκληρώσουν ερευνητική εργασία
Με την ολοκλήρωση των σπουδών τους θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει μια ερευνητική εργασία υπό καθοδήγηση μελών ΔΕΠ, η οποία να οδηγεί σε Masters Thesis ή ένα αντίστοιχο δίπλωμα και να συγγράψουν ερευνητική εργασία κατάλληλη για δημοσίευση σε ένα διεθνώς αναγνωρισμένο επιστημονικό περιοδικό με κριτές.
Εξάμηνο | Κωδικός | Μάθημα | ECTS |
---|---|---|---|
1ο | ΓΜ 1 | Βασικές Αρχές Έρευνας | 2 |
1ο | ΓΜ 4 | Βιολογία Στόματος Ι | 2 |
1ο | ΠΑΙΔΟ 2 | Βασικές αρχές Παιδοδοντιατρικής | 2 |
1ο | ΟΡΘΟ 13 | Ανάπτυξη Οδοντοφυΐας και Σύγκλειση | 2 |
1ο | ΠΑΙΔΟ 3 | Κλινική Παιδοδοντιατρικής 1 | 14 |
1ο | ΠΑΙΔΟ 4 | Σεμινάριο Παιδοδοντιατρικής 1 | 2 |
1ο | ΒΣ 1 | Μορφογένεση Κρανιοπροσωπικού Συμπλέγματος | 2 |
1ο | ΕΝΔΟ 1 | Βιολογία Πολφού | 2 |
1ο | ΠΕΡΙΟ 1 | Βιολογία Περιοδοντίου | 2 |
Σύνολο ECTS 1ου εξαμ. | 30 | ||
2ο | ΓΜ 2 | Βιοστατιστική | 2 |
2ο | ΓΜ 5 | Βιολογία Στόματος ΙΙ | 2 |
2ο | ΓΜ 8 | Ανατομία Κεφαλής και Τραχήλου | 2 |
2ο | ΠΑΙΔΟ 5 | Παθολογία Πολφού | 2 |
2ο | ΠΑΙΔΟ 6 | Έλεγχος της Συμπεριφοράς με Ψυχολογικές Τεχνικές | 2 |
2ο | ΠΑΙΔΟ 7 | Τερηδόνα και Πρόληψη | 2 |
2ο | ΠΑΙΔΟ 8 | Κλινική Παιδοδοντιατρικής 2 | 10 |
2ο | ΒΣ 2 | Δυσμορφογένεση και Σύνδρομα Κρανιοπροσωπικού Συμπλέγματος | 2 |
2ο | ΠΑΙΔΟ 9 | Σεμινάριο Παιδοδοντιατρικής 2 | 2 |
2ο | ΠΑΙΔΟ 10 | Έρευνα και Συγγραφή Μ.Δ.Ε. | 4 |
Σύνολο ECTS 2ου εξαμ. | 30 | ||
3ο | ΟΡΘΟ 2 | Αύξηση Κρανιοπροσωπικού Συμπλέγματος 1 | 2 |
3ο | ΓΜ 6 | Κλινική Στοματολογία | 2 |
3ο | ΓΜ 9 | Απεικονιστικές Μέθοδοι στην Οδοντιατρική | 2 |
3ο | ΠΑΙΔΟ 1 | Τραυματισμός Δοντιών | 2 |
3ο | ΠΑΙΔΟ 11 | Προληπτική και Κατασταλτική Ορθοδοντική | 2 |
3ο | ΠΑΙΔΟ 12 | Έλεγχος της Συμπεριφοράς με Φάρμακα και Γενική Αναισθησία | 2 |
3ο | ΠΑΙΔΟ 13 | Ασθενείς με Ειδικές Ανάγκες 1 | 3 |
3ο | ΠΑΙΔΟ 14 | Κλινική Παιδοδοντιατρικής 3 | 7 |
3ο | ΠΑΙΔΟ 15 | Σεμινάριο Παιδοδοντιατρικής 3 | 2 |
3ο | ΠΑΙΔΟ 16 | Έρευνα και Συγγραφή Μ.Δ.Ε. | 6 |
Σύνολο ECTS 3ου εξαμ. | 30 | ||
4ο | ΠΑΙΔΟ 17 | Ασθενείς με Ειδικές Ανάγκες 2 | 3 |
4ο | ΠΑΙΔΟ 18 | Βιβλιογραφική Ανασκόπηση 1 | 3 |
4ο | ΠΑΙΔΟ 19 | Κλινική Παιδοδοντιατρικής 4 | 10 |
4ο | ΠΑΙΔΟ 20 | Σεμινάριο Παιδοδοντιατρικής 4 | 2 |
4ο | ΠΑΙΔΟ 21 | Οργάνωση Ιατρείου | 2 |
4ο | ΠΑΙΔΟ 22 | Έρευνα και Συγγραφή Μ.Δ.Ε. | 10 |
Σύνολο ECTS 4ου εξαμ. | 30 | ||
5ο | ΠΑΙΔΟ 23 | Βιβλιογραφική Ανασκόπηση 2 | 4 |
5ο | ΠΑΙΔΟ 24 | Κλινική Παιδοδοντιατρικής 5 | 24 |
5ο | ΠΑΙΔΟ 25 | Σεμινάριο Παιδοδοντιατρικής 5 | 2 |
Σύνολο ECTS 5ου εξαμ. | 30 | ||
6ο | ΠΑΙΔΟ 26 | Στοιχεία Παιδιατρικής (Τρίμηνη Άσκηση στη Β Πανεπιστημιακή Παιδιατρική) | 2 |
6ο | ΠΑΙΔΟ 27 | Στοιχεία Αναισθησιολογίας (Μηνιαία Άσκηση στην κλινική ΜΕΘ) | 2 |
6ο | ΠΑΙΔΟ 28 | Βιβλιογραφική Ανασκόπηση 3 | 4 |
6ο | ΠΑΙΔΟ 29 | Κλινική Παιδοδοντιατρικής 6 | 20 |
6ο | ΠΑΙΔΟ 30 | Σεμινάριο Παιδοδοντιατρικής 6 | 2 |
Σύνολο ECTS 6ου εξαμ. | 30 | ||
Γενικό σύνολο ECTS | 180 |